Telewizja, jako środek masowego przekazu, zachwyciła serca milionów ludzi na całym świecie. Ale jest coś, w czym telewizja, ze względu na swoje cechy, nie będzie dominować. Jest to interaktywność, mimo że kanały telewizyjne starają się przyciągać odbiorców na różne sposoby – ożywione rozmowy w studio, otwarte linie telefoniczne, pokoje rozmów itp. I nawet jeśli widz trzyma pilota w swoich rękach, nie może w pełni kontrolować treści przepływu odbieranych informacji.
Oglądaj za darmo
Współcześnie nie jesteśmy skazani na oglądanie tradycyjnej telewizji. Możemy oglądać swoje ulubione programy telewizyjne i filmy za darmo online przez Internet. Aby obejrzeć wideo, nie trzeba być w domu. Co więcej, nie potrzebujesz nawet telewizora! W końcu takie urządzenia jak laptopy, tablety i smartfony są dostępne dla milionów ludzi. Dostęp do Internetu można uzyskać za pośrednictwem popularnych sieci, takich jak Wi-Fi, 3G itp. Oglądanie filmów w Internecie jest dostępne w dowolnym miejscu na świecie. Aby w pełni korzystać z witryny, wystarczy przeprowadzić standardową rejestrację i poświęcić kilka minut na personalizację utworzonego kanału. Następnie możesz opublikować własny film, po skonfigurowaniu ustawień dostępu. Osobisty kanał otwiera możliwość promowania marki, subskrybowania aktualizacji i dodawania komentarzy! Co więcej, wszystko to jest całkowicie bezpłatne! Możesz też oglądać filmy za darmo z tysięcy stron internetowych i od wielu dostawców treści.
Gdy w telewizji pojawiają się irytujące reklamy, większość widzów nerwowo przełącza się między kanałami. Dobrze zaprojektowane, zabawne i oryginalne reklamy można jednak uznać za jeden z rodzajów rozrywki i rozpowszechniać w sieci. Na przykład w YouTube jednostka reklamowa znajduje się po prawej stronie okna wideo i nie zakłóca oglądania. YouTube umożliwia także osadzanie reklam bezpośrednio w filmie. Może to być krótka reklama na początku lub na końcu filmu. Reklama jest również wykorzystywana w formie wyskakującego okna, które w razie potrzeby można zamknąć za pomocą jednego przycisku. Wszystkie te sztuczki reklamowe są mniej irytujące w porównaniu do przedłużających się reklam telewizyjnych.
Interaktywność w środowisku online
Obecnie wiele osób nie ogląda regularnie telewizji, skupiając się na środowisku internetowym. Statystyki pokazują, że każdego roku coraz więcej młodych ludzi odmawia oglądania telewizji, zastępując ją Internetem. Cenne funkcje, takie jak zarządzanie treścią, interaktywność i możliwość uczestnictwa w wymianie informacji, mogą przynieść korzyści nie tylko widzom, ale całej społeczności online. Na przykład YouTube oferuje użytkownikowi wiele dodatkowych funkcji – wyszukiwanie filmów według słowa kluczowego, poprzez opcję „podobne wideo”, która jest dostępna natychmiast po obejrzeniu głównego filmu. Istnieje również możliwość zapoznania się z innymi informacjami, na przykład ze stroną autora filmu lub z wszelkimi innymi danymi na jego temat. Wszystkie te funkcje ułatwiają przyciągnięcie grupy docelowej. YouTube jak wiele witryn, które udostępniają filmy, jest dostępny 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Użytkownik może zawsze być online, bez względu na strefę czasową lub kraj, w którym się znajduje. Będzie to jednak wymagało spełnienia dwóch warunków: obecności punktu dostępu do Internetu i urządzeń do oglądania. Warto również wspomnieć o możliwości ponownego oglądania wideo, a także o funkcji dodawania klipu do ulubionych.
Tego typu serwisy (telewizja internetowa) zapewniają użytkownikom swobodę działania, tzn. pozwalają oglądać „co chcesz i kiedy chcesz”. Tutaj w przeciwieństwie do innych mediów jest znacznie mniej ograniczeń. W opisie filmu możesz dodać hiperłącze do strony internetowej lub określonej strony w Internecie. Wszelkie strony tego typu są również ściśle zintegrowane z różnymi sieciami społecznościowymi.